Bruzdy na paznokciach

Karboksyterapia, Lekarze, Visaxinum opinie Możliwość komentowania Bruzdy na paznokciach została wyłączona 79
Bruzdy na paznokciach

Czasami na paznokciach pojawiają się poprzeczne bruzdy na paznokciach, które są wynikiem spowolnienia podziałów płytki w obrębie macierzy paznokcia. Zmiany takie mogą być spowodowane na przykład stanami zapalnymi wałów paznokciowych, czyli po prostu drożdżycą; innymi chorobami, które przebiegają z wysoką gorączką, przyjmowaniem niektórych leków (na przykład przeciwbólowych); nasilonym i długotrwałym stresem, niedokrwieniem występującym na przykład przy zespole cieśni nadgarstka lub mikrourazami spowodowanymi na przykład źle zrobionym manicure lub częstym moczeniem rąk. Takie objawy mogą być także rezultatem niedoboru w diecie cynku lub wapnia.
Jeśli bruzdy są nieliczne i wraz ze wzrostem paznokcia nie pojawiają się nowe to wystarczy tylko wzbogacić dietę w produkty bogate w cynk i wapń (ser żółty, migdały, ryby, jajka, mięso, nasiona słonecznika) i obserwować wzrost płytki paznokciowej. Jeśli jednak będą pojawiały się następne bruzdy, a wały paznokciowe okażą się zaczerwienione, spuchnięte i bolesne konieczna będzie wizyta u dermatologa, bo to już będą objawy infekcji.