Leczenie przeciwbólowe

Anatomia palpacyjna, Uroda 1 komentarz do Leczenie przeciwbólowe 84
Leczenie przeciwbólowe

medycyna (2)Wiele osób, szczególnie w podeszłym wieku, jest skazanych na ciągłe stosowanie dużych ilości środków przeciwbólowych. Bardzo częsta w tej populacji choroba zwyrodnieniowa stawów, często zmusza do sięgania po tabletkę każdego dnia. Współczesna medycyna ma duży problem, jeśli chodzi o leczenie przeciwbólowe, a konkretnie nadużywanie leków.

Bardzo ciężko jest wyznaczyć granicę między normalną terapią, a uzależnieniem. Medycyna nie potrafi odpowiedzieć na pytanie, gdzie powinniśmy powiedzieć stop. Problem jest dość złożony, gdyż ból to bardzo subiektywna sprawa. Nie można nikomu zakazać dostępu do skutecznej terapii przeciwbólowej. Z drugiej strony, takie podejście może skutkować uodparnianiem się pacjenta na dany lek.

Nowoczesna medycyna proponuje wcześniejsze ustalanie planu leczenia przeciwbólowego. Ustalamy dawki tak, aby dolegliwość nie zdążyła się pojawić w dużym natężeniu. Dzięki temu zapobiegamy tworzeniu się zmian w mózgu i rdzeniu kręgowym, które mogłyby prowadzić do utrwalenia bólu.