Nie bagatelizuj objawów – ból w klatce piersiowej

Ryż preparowany, Zdrowie Możliwość komentowania Nie bagatelizuj objawów – ból w klatce piersiowej została wyłączona 43
Nie bagatelizuj objawów – ból w klatce piersiowej

rp_zdrowie9.jpgWspółcześnie coraz częściej mamy mniej czasu dla siebie. Zdarza się tak, że nawet bardzo przykre dolegliwości nie mogą nas skłonić do wizyty u lekarza. Wydaje się, że wiemy iż nasze zdrowie jest najważniejsze. Jednak często myślimy, że nasze objawy to nic poważnego. Uważamy, że dolegliwości pojawiły się na skutek stresu bądź przemęczenia.

Ból w klatce piersiowej może świadczyć o bardzo groźnych chorobach. Wiele osób wciąż zbyt późno udaje się do lekarza z tym problemem. Podejrzewamy, że objaw ten wynika z nerwów. Oczywiście wiele osób zdaje sobie sprawę, że może wynikać on z choroby serca. Jednakże, jednocześnie boimy się diagnozy i odwlekamy wizytę. Ból w klatce może być także efektem choroby żołądka, przełyku bądź dużych naczyń. Zdarza się także ból psychogenny. Niezależnie od podejrzewanej przyczyny, konieczna jest wizyta u lekarza.

Nasze zdrowie leży w naszych rękach. To my powinniśmy o nie zadbać, Często zrzucamy odpowiedzialność za zdrowie na barki lekarzy oraz służby zdrowia. Czy słusznie? Oczywiście nikt nie może nas zmuszać do leczenia. Każdy ma prawo postępować według własnych przekonań. Jednak, jeśli chcemy zachować dobre zdrowie jak najdłużej, sami musimy o nie zadbać.