Suche oczy

Anatomia palpacyjna, Zdrowie Możliwość komentowania Suche oczy została wyłączona 34
Suche oczy

ortodonta (2)Co trzecia osoba, która skończyła pięćdziesiąty rok życia skarży się na pieczenie oczy i zaczerwienienie białek, które są następstwem za małą ilością łez lub nieprawidłowym ich składem chemicznym? Zwłaszcza kobiety są podatne na takie dolegliwości a związane to jest z za małą ilością hormonów estrogenów, które mają wpływ na gruczoły łzowe. Po dziesięciu latach od ostatniej miesiączki na brak łez narzeka już 60 procent kobiet. Wtedy też nasilają się objawy takie jak uczucie ciała obcego pod powiekami lub piasku, pieczenie i swędzenia, bóle oka i zaburzenie ostrości widzenia, światłowstręt i uczucie zmęczenia oczu. Objawy te nasilają się bardziej, gdy kobieta zażywa na dodatek pewnego rodzaju leki np. betablokery stosowanie w nadciśnieniu tętniczym i chorobie niedokrwiennej serca?a także niesteroidowe leki przeciwbólowe i przeciwzapalne?
Przy niewielkich dolegliwościach z powodzeniem można stosować leki bez recepty np. tzw. sztuczne łzy, ale gdy to nie pomaga lepiej skonsultować dolegliwości z lekarzem okulistą. Lekarz zleci odpowiednie badania np. test, który oceni ilość wydzielanych łez, czy ile czasu łzy utrzymują się na powierzchni oka. W zależności od wyników testów lekarz zaordynuje odpowiednie leczenie..