Trądzik – alternatywne metody leczenia

Anatomia palpacyjna, Medycyna 1 komentarz do Trądzik – alternatywne metody leczenia 98
Trądzik – alternatywne metody leczenia

medycyna (3)Trądzik to choroba skóry, która potrafi bardzo długo uprzykrzyć życie. Coraz częściej obserwuje się pryszcze nie tylko u nastolatków, ale także u dorosłych. Wydaje się, że stres, zanieczyszczenia, zaburzenia hormonalne mogą zwiększać częstość zachorowań. Współczesna medycyna spiera się co do etiologii trądziku. Pod uwagę bierze się wiele przyczyn, bardzo możliwe, że choroba jest uwarunkowana przez wiele czynników.

Podstawą leczenia trądziku jest leczenie farmakologiczne zlecane przez lekarza dermatologa oraz odpowiednia pielęgnacja skóry. Zdarza się, że to nie wystarcza. W takiej sytuacji sięgamy po metody alternatywne. Z pomocą przychodzi nam medycyna estetyczna i kosmetologia. Zabiegi, takie jak mikrodermabrazja, peelingi chemiczne czy też leczenie laserowe mogą pomóc w niektórych przypadkach.

Medycyna estetyczna daje szerokie pole do popisu, jeżeli chodzi o wiele chorób skórnych. Jest skuteczna także w usuwaniu blizn potrądzikowych. Trądzik to nie tylko problem zdrowotny, ale często ma także duży wpływ na sferę psychiczną.