Żyć z cukrzycą

Medycyna, Ryż preparowany Możliwość komentowania Żyć z cukrzycą została wyłączona 184
Żyć z cukrzycą

rp_meydycna36.jpgCukrzyca, choroba cywilizacyjna spowodowana niedoborem insuliny, która prowadzi do hiperglikemii. Lekarze starają się odpowiedzieć na pytanie ? gdzie szukać przyczyny wzrostu zachorowań na tę chorobę? Najczęściej występująca cukrzyca typu 2 pojawia się przeważnie w średnim wieku, chociaż spotykana jest także wśród ludzi młodych. Uwarunkowana jest  genetycznie i środowiskowo. W 80% występuje u ludzi otyłych. W początkowej fazie bezobjawowa, rozpoznawana często przypadkowo. Jakość życia z cukrzycą uzależniona jest od zachowań po zdiagnozowaniu choroby.

Nieleczona cukrzyca w szybkim tempie niszczy zdrowie, a zmiany są nieodwracalne. Typowe choroby związane z nieleczeniem cukrzycy to:
– próchnica zębów,
– osłabienie wzroku,
– nadciśnienie tętnicze,
– miażdżyca,
– niewydolność nerek,
Aby uniknąć lub zminimalizować choroby, które są następstwem cukrzycy należy stosować się do zaleceń lekarza. Na pewno czynnikami wpływającymi na rozwój choroby jest przede wszystkim zła dieta, papierosy, alkohol i nadwaga.